10/02/2020
-Calen adaptacions curriculars per a l’alumnat nouvingut?
Sí, pensem que és necessari que es facen adaptacions per al alumnat nouvingut per a facilitar el seu aprenentatge a una nova llengua.
-És convenient que comencen a estudiar en la llengua minoritzada?
No es convenient perquè quan més prompte comencen a aprendre la llengua que es parla en el lloc nou millor i més ràpida serà la seua comunicació.
-És convenient i/o possible l’ús de la llengua de l’alumnat nouvingut a l’aula?
Creguem que no es possible perquè si a un col·legi acudeix un nou alumne que parle rus o qualsevol llengua nova és molt difícil que al col·legi hi haja traductors o professors que sàpien parlar eixos idiomes.
Creguem que no es possible perquè si a un col·legi acudeix un nou alumne que parle rus o qualsevol llengua nova és molt difícil que al col·legi hi haja traductors o professors que sàpien parlar eixos idiomes.
VÍDEO FERRAN SUAY
Hem visualitzat el vídeo de Ferran Suay i les idees més importants per a nosaltres han sigut:
-Totes les idiomes són capaços de solucionar problemes de les persones.
-La major part de la població es bilingüe.
-El bilingüisme era nombrat com una desavantatge inclús com una discapacitat mental
-Els bilingües tenen una millor capacitat de les funcions cognitives, aprenen millor els idiomes.
-Canvis a l’estructura del cervell pel aprenentatge de noves idiomes.
-La densitat del cervell està directament relacionada amb la profidència i edat del aprenentatge.
-Els beneficis diferits.
-Reserva cognitiva millor en els bilingües que en els monolingües.
-Primer símptomes Alzheimer ixen 4 anys més tard quan la persona és bilingüe.
-Estudiar una L2 té increments del gruix cortical.
-Bilingüisme primerenc és el que més resultats dóna.
En conclusió:
-Bilingüisme clara font d’estimulació ii plasticitat.
-Efectes estructurals-funcionals (avantatges cognitius)
-Prevenció de malalties neurodegeneratives.
-Sense contraindicacions.
EXEMPLES
Joni ( li diuen Juanito a s’ha casa) viu a los Ángeles. Quan va començar l’escola el consideraren no competent en angles. Ha tingut l’escolaritat en espanyol i classes d’angles i en angles. A poc a poc la presencia de l’espanyol desapareixerà --> Model compensatori.
Estefanía és una xiqueta de 3 anys castellanoparlant de Petrer. Els pares han decidit que faça ensenyament en valencià. Estudiarà amb una minoria de valencianoparlants i ho farà tot en valencià fins el segon cicle de primària. La resta de l’escolaritat usarà les dues llegües d’instrucció i a més una d’estanyera. --> Model d’enriquiment
Activitats
realitzades amb les companyes Ana Bejerano i Laura Gilabert.
No hay comentarios:
Publicar un comentario