RESUM DE L’ARTICLE “EL LLENGUATJE ORAL A L’ESCOLA
INFANTIL”
L’educació infantil és molt important a la vida d’una persona,
perquè als primers anys de la vida, està comprovat que hi ha que estimular i
afavorir el complet desenvolupament dels característiques dels nens. Els dues
contexts en els que es produeix aquest desenvolupament són; tant el col·legi
com la família.
Hi ha un fet que hem de canviar perquè no existeix una continuïtat
entre el primer i segon cicle d’infantil a l’hora de desenvolupar el seu
potencial d’aprenentatge. Al primer cicle hi ha moltes situacions per a afavorir
el seu llenguatge, però al segon cicle es dediquen la majoria del temps en fer
fitxes de treball asseguts en una cadira i sense parlar.
L’aprenentatge del llenguatge oral a l’aula
Les mestres són els encarregats de fer propostes de treball al
aula mediant diferents activitats, d’aquesta manera els xiquets crearan
situacions en las que reflexionen i juguen al llarg d’un temps, permetent la interacció
i el llenguatge entre ells mateixos o amb la professora.
L’organització del espai a l’aula
Qualsevol
material que hi ha a l’aula és el reflex del pensament de l’aprenentatge que té
la professora. És molt important que treballen també per parelles o per grups
per a afavorir la interacció entre iguals.
La parla del mestre o la mestra
Les docents han de conèixer que tipus
de preguntes han de fer a l’aula per a promoure el coneixement dels xiquets.
Les més freqüents són les preguntes “tancades”, aquelles que ja saben les
respostes que els xiquets van a dir. Per tant tenen un ordre cognitiu baix. Seria
més interesant que formularen preguntes per a construir coneixement sobre noves
coses.
Alguns exemples d’activitats
-Relats
sobre activitats.
-Explicacions
de coneixements.
-Resolució
de problemes.
-Parlar de
la metalingüística.
-Parlar per l’escriptura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario